Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

OKNA czy płaca się 3 szyby cdn.

Blog:  mebelin
Data dodania: 2011-02-11
wyślij wiadomość

Link do 1 częśći, coś się pokićkało https://mebelin.mojabudowa.pl/?id=43657

A tu moje straty:

Strata w przeliczeniu na moje 30,91 m2 sezon grzewczy w zł

 

 

1

2

3

Gaz ziemny

667,66 zł

440,47 zł

347,74 zł

Węgiel kamienny

445,10 zł

293,65 zł

231,83 zł

Drewno

534,12 zł

352,37 zł

278,19 zł

 

Jak widać okna 3 szybowe i 6 komorowe dają najmniejszą stratę i wydawałoby się, że warto w nie zainwestować, proszę natomiast popatrzcie jak to się ma do zwrotu z tej inwestycji, w końcu za ciepłe okna płacimy więcej.

Porównanie okien AVANTE

1 i 2

Różnica w zakupie przy 30,91m2

2 685,63 zł

 

gaz

węgiel

drewno

Różnica wynikające ze strat w okresie grzewczym

227,19 zł

151,45 zł

181,75 zł

Zwrot inwestycji w czasie /lata

11,8

17,7

14,8

 

Porównane zostały okno standard oraz okno 3 szyby i profil 5

Porównanie ze standardem

1 i 3

różnica w cenie przy 30,91m2

5 018,97 zł

 

gaz

węgiel

drewno

Różnica w stracie

319,92 zł

213,28 zł

255,93 zł

Zwrot inwestycji w czasie /lata

15,7

23,5

19,6

 

Porównane zostały okno standard oraz okno 3 szyby i profil 6

Przy droższych nośnikach energii lub wzroście cen okres zwrotu się zmniejsza, skrócenie okresu grzewczego również wpłynie na szybszy zwrot z inwestycji ale ten który przyjąłem jest z ostatnich dość ciepłych 10 lat. Dla mnie inwestycją w izolację musi się zwracać ponieważ jest to inwestycja. Czyli PC, Reku, Solary, Ciepłe okna, Pustaki, zaprawa ciepłochronna, Lepsza wełna. Jeżeli coś zwraca się dłużej jak 10-15 lat jest to inwestycja z małym procentem zysku ponieważ czas również działa na te przedmioty, które mają jakąś tam swoją żywotność.

Na koniec, nie odradzam zakupów lepszych okien itd. Jeżeli, ktoś inwestuje w dom pasywny to wręcz polecam. Jeżeli już miałbym się zdecydować na cieplejsze okna to wybrałbym wersję nr2.

--------------------------------------------------- 27.03.2012r.-------------------------------------------------

Dodaję adnotację postu który napisałem już dawno dawno temu. Piszę aby nie zostac posądzony o hipokryzję. Zakupiłem okna DAKO TERMIX które teraz wychodzą cenowo wyjątkowo dobrze właściwie w cenie okien średnich. Dzieki temu zmieściłem się w swoich założeniach:

Różnica w zakupie to raptem 2500zł więć zakup będzie się wracać 10 lat czyli założenie 10-15 lat spełnione. Dodatkowo wiele gratisów o których zawsze mażyłem więc napewno się opłacało.

 

PROMOCJA DO KOŃCA MARCA !!!!

28Komentarze
Data dodania: 2011-02-11 11:14:49
ciekawe wyliczenie myślę ze szybciej by sie zwróciły z ciepłym montażem. Chyba w muratorze ostatnio był dość ciekawy artykuł wzroście cen energii (gaz, prad, olej,wegiel) tak jak do kilku lat zmiany były niskie to z tego co pamiętam w ostatnich 3 latach były największe i nadal będą rosły dlatego kalkulacje ze coś sie zamortyzuje po 17 latach to trzeba wierzyć ze będzie to po niecałych 10
odpowiedz
mebelin  
Data dodania: 2011-02-11 11:20:15
Może nie musi, trzeba zwrócić na jeszcze jedną rzecz uwagę, ceny nie mogą rosnąc w nieskończoność... Zazwyczaj za nagłym wzrostem jest korekta cen, a nawet jeżeli nie to delikatne spowolnienie wzrostu. Murator pisze to za co mu płacą i dlatego przestałem kupować. Nie twierdze że sa to rzetelne wyliczenia i ważne jak 10 przykazań ale tylko poglądowe po to żeby wiedzieć że nie zawsze opłaca się wydawać na coś więcej bo to nie daje gwarancji oszczędności .
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2011-02-11 11:32:22
wg mnie to co napisałeś jest względne... Wyceniałeś tylko okna avante.. My zapłaciliśmy za nasze okna 6-kom i pakiet 3 szybowy razem 18 tys. Na zwykłe 5 komorowe z pakietem 2-szybowym mieliśmy od tej samej firmy ofertę na 15 tys. Z kolei w Oknoplaście, za okna do naszego domu "w standardzie" zapłacilibysmy 23 tys.. I jak tu porównywać???
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2011-02-11 11:34:31
zapomniałam dopisać, że za ciepłe w oknoplaście chcięli 27 tys.
odpowiedz
mebelin  
Data dodania: 2011-02-11 11:58:27
zgadzam się w 100%. Przedstawiam różnice na przykładzie, trudno wziąść wszystkich producentów pod lupę. Ale sama sobie możesz odpowiedzieć skoro 3000 różnicy to plus minus też parę ładnych latek trzeba poczekać na zwrot. Tabelki są poglądowe resztę samemu można policzyć, ja tylko ułatwiam sprawę
odpowiedz
rysiowa  
Data dodania: 2011-02-11 12:14:14
Kule!!! Ty to jesteś specjalista. Podziwiam Cię, że chciało Ci się szukać. Myślę, że jak ktoś się decyduje na 3 szybowe okna, to jest zdecydowany na bank i nie patrzy po ilu latach mu się zwróci. To tak jak z solarami :)
odpowiedz
lusilu  
Data dodania: 2011-02-11 12:46:42
Mebelin Ty to jesteś fachura widzę i każdy temat rozbierasz na części pierwsze - pogratulować!:)
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-11 12:48:39
My też robiliśmy wycenę w kilku firmach produkujących okna - wzięliśmy firmę ze średniej półki cenowej (Vetrex) i tam za okna 3-szybowe i profil 5-komorowy zapłaciliśmy o 2 tys. zł więcej niż za pakiet standardowy. Uważam, że te 2 tys. w stosunku do kosztów całego domu to nie jest dużo i warto było zainwestować w lepsze okna. Tak samo zrobiliśmy z murami - nasze mury są na półtorej pustaka,w środku 8 cm styro, będzie też reku i będą solary.Nie budujemy domu pasywnego, ale staramy się wybudować dom energooszczędny, dlatego też myślimy o jakimś ekologicznym piecu, np. słoma, pellety (mamy trochę własnej ziemi, wiec słoma byłaby za darmo!). Jestem pod wrażeniem Twoich obliczeń, bo ja to się na tym w ogóle nie znam :) Pozdrawiam :D
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-11 12:49:21
Rysióweczko,
zgadzam się - my jesteśmy właśnie takim "przypadkiem" :)
odpowiedz
rysiowa  
Data dodania: 2011-02-11 13:03:09
Kasiarosku
Wiadomo :))
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-11 13:09:18
Fajne podliczenie.Zawsze coś więcej można się dowiedzieć.;
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-11 13:18:53
co do oknoplastu to sie zgodzę jestem świerzo po wycenie do opałka - w rożnych ramach pakiet 2 szybowy od 19tys do 23 tys . Okna Bracia Bertrand 14198 i Vertex 17 tys pakiet trzy szybowy
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-11 13:43:03
Dzieki sliczne za linka- duzo ciekawych informacji mozna z twoich wyliczen wyciagnac
odpowiedz
mebelin  
Data dodania: 2011-02-11 14:23:41
Ja tam już gdzieś wspomniałem. Wielu z z nas zastanawia się inwestować w te nowinki nie inwestować. Jeden przelicza drugi nie przelicza, dla jednego 2000 to nie różnica inny liczy każdego grosza. We mnie płynie krew inwestora, jeżeli w coś inwestuje to musi to dla mnie zarobić. Co nie znaczy że mam wszystko najgorsze i brzydkie. Wystarczy cze uznajecie ten czas który przeznaczyłem na obliczenia i zebranie informacji.
odpowiedz
mebelin  
Data dodania: 2011-02-11 14:25:48
zapomniałem dodać - dla was ludziska :) co bysmy madrze budowali każdy zgodnie z własnymi przekonaniami a nie przekonaniami innych co maja błędne pojęcie.
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-11 14:55:06
ciągnąc naszą dyskusje pierszy napotkany link dot. cen wegla http://www.min-pan.krakow.pl/se/pelne_teksty22/czII/k22_kutkowski_z.pdf strona 4 jak od 1995 roku do 2004 ceny były dość stabilne to później był niezły pik. wiec twarde wyliczenia ze coś się zamortyzuje po 17 latach to takie gdybanie a trzeba się liczyć ze ceny źródeł energii będą rosły bo złoża topnieją. Wiec lepiej dopłacić trochę i dołożyć 3 szybę
odpowiedz
mebelin  
Data dodania: 2011-02-11 15:40:56
skoro mamy ciągnąć gdybaniem również jest że ceny energii będą non stop wzrastać choc szanse są napewno duże. Jak i to że za 15 lat zamontujesz sobie coś w domu co obniży koszty zużywanej energii. Ale... to jest moje zdanie subiektywne, maopalek nie zrobiłem tych wyliczeń aby udowadniać że ktoś dokonał złego zakupu ale chciałem dać do myślenia tym niezdecydowanym.
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-11 18:27:59
mebelin :-)
Na pewno ktoś skorzysta z tej wiedzy!!!!Dobrych i pożytecznych informacji nigdy za wiele na blogach!!!!!
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2011-02-11 20:38:10
zgadzam się z marta.dariusz. To przydatne informacje.. i pewnie dadzą innym do myślenia. Pozdrawiam
odpowiedz
lusilu  
Data dodania: 2011-02-11 22:18:12
No ja na pewno skorzystam, bo akurat rozkminiałam wątek dwu czy trzyszybowy.;)) Gdybym miała umiejętności to też bym tak rozbierała na części pierwsze, ale nie ta wiedza.:) Więc Mebelin licze na Ciebie;D
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-12 17:45:37
Wiesz co? Niezależnie od wyliczeń - mam od 16tu lat okna trzyszybowe i - mam ich dość. Te dwie zespolone są ok, ale trzecia, otwierana - paruje cholera. Wiem, że teraz jest inna technika, inne możliwości itd., ale to wpłynęło na moją decyzję o oknach 2 szybowych /no cena też, ale jestem totalnie zrażona ;) /
odpowiedz
mebelin  
Data dodania: 2011-02-14 10:52:04
Widzisz iskierka to jeszcze inny problem.
odpowiedz
atosik  
Data dodania: 2011-02-14 14:25:41
okna 3 szyby
Ja swoje okienka Dako Termix wybrałem 3 szybowe dlatego że wymęczyłem sobie porządny upust róznica między dwoma i trzema szybami to tylko 1400 PLN więc wybór był prosty, ja nie jestem w stanie sobie zrobić takiej tabelki jak ty zrobiłeś bo dopiero buduję dom i nie wiem jak to wszystko miałbym wyliczyć Pozdrawiam RN www.atosik.mojabudowa.pl
odpowiedz
mebelin  
Data dodania: 2011-02-14 17:04:25
Z chęcią pomogę jeżeli różnicy 1400 to zwrot gaz: 6,16 lat, węgiel: 9,24 lat. oczywiście licząc na moje m2 a mam ich niemal 31 jeżeli masz ich mniej wówczas ten okres zwrotu jeszcze się skraca. Taki okres zwrotu jest do przyjęcia i osobiście przychylam się do takiego zakupu. Ja tez dopiero buduję dom :) jest on moim pierwszym ale coś czuję że nieostatnim.
odpowiedz
atosik  
Data dodania: 2011-02-15 09:29:48
Widzisz u mnie będzie Pompa Ciepła u mnie jest tak całkowity obwód ościężnic 72,87m a powierzchnia okien to 28,14 m2 Pozdrawiam RN www.atosik.mojabudowa.pl
odpowiedz
mebelin  
Data dodania: 2011-02-15 12:11:51
PC nie daje oszczędności na poziomie 0 zł miesięcznie ale w efekcie jest !wygodnym! zarazem !oszczędnym! sposobem na ogrzanie domu jednak koszt inwestycji jest bardzo wysoki i "monotonnie" sie powtarzam zwrot inwestycji następuje po kilkudziesięciu latach. Mój znajomy ma PC i koszt z ostatniego całego roku ogrzewania (najwięcej w sezonie grzewczym)PC to 1600zł. Mój drugi kolega zapłacił za groszek 1800zł i zużył tyle również przez 1 rok łącznie z wodą ciepłą, trzeba się zaangażować ale teraz w workach przywożą i już nie jest to takie uciążliwe jak w postaci sypkiej. Wszystko zależy do czego porównujemy i jaki mamy pogląd, ja do przedstawienia sytuacji używam swoich subiektywnych spostrzeżeń pod kątem "opłacalności" wykonania danej inwestycji oraz "okresu jej zwrotu". Jeżeli ktoś myśli podobnie i jest w podobnej sytuacji jak ja to skorzysta z tych informacji jeżeli podziela inna opinię wówczas informacje podane przeze mnie nie mają dla niego żadnej wartości. Szanują decyzję o wyborze wybudowania pasywnych domów, lubię eksperymetować ale nie stać mnie na każdy eksperyment :) równiez pozdrawiam i czekam na odczucia jak to w trakcie uzytkowania PC jest.
odpowiedz
mebelin  
Data dodania: 2011-02-15 13:55:43
Zapomniałem dodać... jest jedena niezaprzeczalna korzyść z PC, i nic jej nie przebije. Jak zamkniemy kopalnie a ruski kurek z gazem zakręcą to ciekawie dla tych co PC nie mają nie będzie.
odpowiedz
atosik  
Data dodania: 2011-02-17 19:13:55
Hehehe chyba troszkę czarno to widzisz ale u mnie jest taka specyfika brak gazu a ze względów zdrowotnych nie wolno mi podnosic ciezarow - lekarz zezwala jedynie na maks piec kilo wiec meczarnia z ekogroszkiem badz weglem odpada
odpowiedz

OKNA PLASTKIOWE - z 3 szybami

Blog:  mebelin
Data dodania: 2011-02-11
wyślij wiadomość

Witam!

Obiecałem że przygotuję zestawienie opłacalności zakupu okien w wyższych opcjach niż standard. Moje wyliczenia są poglądowe i mogą odbiegać trochę od rzeczywistości. Do wyliczeń przyjąłem firmę AVANTE średniaka wśród okien, okres grzewczy przyjąłem 7 miesięcy, oraz różnice temp około 20C, są to dane średnie statystyczne ale można je przyjąć ponieważ bez nich będzie ciężko coś opracować.

Przeliczenia są na m2. Każdy kto chce sprawdzić opłacalność dla siebie odpowiednie wartości, które zostały przeliczone pod moją stolarkę podzielić przez 30,91 a następnie pomnożyć przez m2 swojej stolarki

Producent

2 szyby, 5 komorowe

3 szyby, 5 komorowe

3 szyby, 6 komorowe

AVANTE m2

506

593

667

AVANTE

15643

18329

20662

DRUTEX

15056

 

 

DAKO

14400

16300

16800

NOVA

 

16071

 

BOGMAR

12362

13562

 

DREWNIANE sosna

17410

20758

 

DREWNIANE machoń

21092

24440

 

       

Powierzchnia okien w m2

30,91

   
       

Ceny za energię w przeliczeniu na kWh

 

   

 

 

   

Gaz ziemny

0,15 zł

   

węgiel

0,10 zł

   

drewno

0,12 zł

   

 

Ceny energii średnie w roku 2010 przeliczone z m3 na kWh według przelicznika w wikipedia. Podaje również ceny za okna uzyskane w innych firmach.

Współczynnik przenikania dla 1m2 okna

1,42

0,95

0,74

Długość sezonu /godziny (7 miesięcy)

5040

5040

5040

Średnia różnica temp 20 stopni

20

20

20

Straty ciepła w kWh w okresie grzewczym na 1 m2 okna

144

95

75

 

Ważne dlaczego okno, które podają że ma przenikanie U=1.0 ja napisałem 1.42 ponieważ to 1.0 jest dla szyby ale dla m2 okna z profilem jest wyższe.

Straty w przeliczeniu na zł na 1m2 okna w sezonie grzewczym

1

2

3

 

 

 

 

Gaz ziemny

21,60 zł

14,25 zł

11,25 zł

Węgiel kamienny

14,40 zł

9,50 zł

7,50 zł

Drewno

17,28 zł

11,40 zł

9,00 zł

 

Przywieźli styropian

Blog:  mebelin
Data dodania: 2011-02-09
wyślij wiadomość

Dzisiaj przywieźli mi styropian na ocieplenie stropu... dlaczego warto o tym wspomnieć ano dlatego że nawet palcem nie kiwnąłem - rozładowali, włożyli do środka, pół do kotłowni, drugie pół do łazienki kosztowało mnie to flache :).

Tak przy okazji dla oszczędnych polecam styro firmy EGOMIX. Jest tani a dla porównania z Termoorganiką czy Austrotherem jest wiele tańszy a jakość porównywalna. Oczywście nie to żebym wieżył producentom, wystarczy zważyć paczkę i wtedy widać ile styropianu jest w styropianie. Pamiętacie ten film "Poszukiwany poszukiwana"? Kręcili bimber w łazience, ale ofizjalnie badali ilość cukru w cukrze ghe ghe.

13Komentarze
Data dodania: 2011-02-09 15:47:42
Fajnie, że masz styro już na budowie i nie musiałeś się przy rozładunku męczyc :)
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-09 17:14:23
Okna
No to ciekawe jaka sume zaspiewaja. Moje okna w obustronnym brazie kosztowaly 11.500 zl. Profil IDEA, 11 okien i dwa balkonowe. Czy rolety i brame tez kupujesz? Avante nie sa najtansze ale za to dobre i maja niski wspolczynnik przenikania ciepla, oraz w standarcie zaczepy antywywazeniowe, ale to juz pewnie wiesz :) No i mozna sie targowac. No i maja profaesjonalna obsluge klienta, przynajmniej nam sie trafil fajny przedstawiciel.
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2011-02-09 19:21:45
jaką grubość zakupiłeś?
odpowiedz
mebelin  
Data dodania: 2011-02-09 20:06:25
10cm 107 paczek ghe
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-09 20:56:20
...
No tak, balkonowe sa drogie. Ciekawe co zaproponuja w Avante. Zapytaj o promocje zimowa, zawsze taka maja w niskim sezonie. No i daj znac jak bedziesz juz znal wycene, ciekawa jestem ile zawolaja.
odpowiedz
mebelin  
Data dodania: 2011-02-09 21:39:35
maja ponoć 10% dodatkowe
odpowiedz
lusilu  
Data dodania: 2011-02-09 21:49:39
Mam nadzieję, ze sporo takich rozładowywaczy będzie i u nas;DDD A jak z wagą tego Egomixa? Dużo lżejszy?
odpowiedz
mebelin  
Data dodania: 2011-02-09 22:32:46
no właśnie nie i dlatego wziąłem a na m3 było 25 złociszy różnicy z firmówką, a 32 m3 tego było :) chyba dobry interes zrobiłem.
odpowiedz
lusilu  
Data dodania: 2011-02-09 22:46:48
Tu 800, tam 500 i się robi całkiem spora sumka, także myślę, że jak najbardziej.;D
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2011-02-11 08:35:29
a masz użytkowe poddasze..? i to idzie na to poddasze? bo to dużo moim zdaniem.. My planujemy 4 cm styro
odpowiedz
mebelin  
Data dodania: 2011-02-11 08:38:09
To nie na poddasze. Ja robie monolityczny strop nad poddaszem i jego chcę ocieplić.
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2011-02-11 10:51:10
ahaa...:) w takim razie się nie wypowiem, bo nie mamy monolitu nad poddaszem
odpowiedz
erzecznikpsps
Data dodania: 2013-02-08 21:59:21
jakość styropianu
Co do ważenia styropianu - to prawda. Wystarczy zważyć paczkę, aby wiedzieć jakiej jest jakości. Wyniki analizy można porównać w Programie Gwarantowany Styropian. Program do analizy dostępny na stronach Polskiego Stowarzyszenia Producentów Styropianu. Chętnie udzielę wszelkich informacji. Proszę pytać. - E-rzecznik PSPS -
odpowiedz

Kolejne ważne decyzje

Blog:  mebelin
Data dodania: 2011-02-08
wyślij wiadomość

Byliśmy ostatnio u kilku znajomych zobaczyć jak im budowa idzie. Oni już są na etapie wykańczania (się) i kilka cennych rad uzyskałem.

1. Rezygnujemy z przyłącza gazu ziemnego.

Po wzięciu na szale kuchenki elektrycznej oraz gazowej wychodzi na to, że wbrew opiniom elektryczna czy indukcyjna o wiele drożej nie gotuje. Jedyny minus tych drugich, który mnie martwi to awaryjność tych kuchenek.

Co by nie było zbyt kontrowersyjnie. Biorąc pod uwagę cenę prądu i gazu (wraz ze wszystkimi opłatami) jest różnica na korzyść gazu, ale dołączając do tego jakość grzewczą, która dla kuchenki gazowej wynosi 50% a dla indukcyjnej 95% (szybciej gotuje) wychodzi niemal na to samo. I wcale nie potrzeba specjalnych garnków, udowodniono mi to na moich własnych oczach.

Żona już wybrała, choć jeszcze daleko droga :)

mojabudowa.pl - blog budowlany

2. Wybieramy okna plastikowe

Byłem zdecydowany na okna drewniane, które udało mi się załatwić w bardzo dobrej cenie 520 za mkw. Gość robił okna dla mojego sąsiada, który bardzo sobie chwalił ich robotę. Jednak po odwiedzinach znajomych którzy okna mają od 7 lat i ząb czasu się jeszcze na nich nie odbił to ja pierdzielę malować co 5 może 7 latach okna drewniane. Wcale te plastki tak źle nie wyglądają. Dwie firmy, które biorę pod uwagę OKNOPLAS - Platninum z Krakowa oraz DAKO - Prestige z Nowego Sącza.

3. Otrzymaliśmy radę aby elektrykę zawsze ustalać z projektantem kuchni (o ile na takiego się decyduje ja byłem przeciwny ale baby mnie przekonały) unikniemy wielu przeróbek później.

Moi znajomi zrobili wyspę na środku kuchni i zapóźno opamiętali się o pociągnięciu do nie kabla. Wyobrażacie sobie kucie płytek tuż po ich zrobieniu! MASKARA

 

 

23Komentarze
lusilu  
Data dodania: 2011-02-08 09:56:02
A czym będziecie ogrzewać dom? Co do okien drewnianych to moi rodzice mają już ponad 10 lat i wszystkie są jak nowe.:DDD
odpowiedz
mebelin  
Data dodania: 2011-02-08 10:01:27
myślisz pewnie o gazie? Mieszkam w regionie gdzie mam tańsze alternatywy a gaz byłby mi potrzebny jedynie do kuchenki.
odpowiedz
edyskas  
Data dodania: 2011-02-08 10:02:07
Prosze!! Poważne decyzje:) Co do okien drewnianych .. drewno to drewno ale nas tez prerażała ich konserwacja :/ Płyta rewelacyjna!! :)
odpowiedz
bastki  
Data dodania: 2011-02-08 10:09:20
możesz zobaczyć na mój blog bo zadałam ci jeszcze pytanie odnośnie tych płyt tarasowych:) Dzięki
odpowiedz
mebelin  
Data dodania: 2011-02-08 10:10:57
edyskas, zdecydowaliście się wkońcu na plasik?
odpowiedz
lusilu  
Data dodania: 2011-02-08 10:16:01
Nie wiem co z tą konserwacją takie pogłoski.. Nie widziałam jeszcze aby mój tata robił cokolwiek z oknami.:))) Jedyne co w nich mnie przeraża to CENA;))))
odpowiedz
lusilu  
Data dodania: 2011-02-08 10:17:51
Co do ogrzewania pytam z ciekawości, bo jeśli faktycznie gaz miaby służyć tylko do przygtoowywania posiłków to też chyba bym się nie zdecydowała.;))
odpowiedz
edyskas  
Data dodania: 2011-02-08 10:25:06
Tak wybralismy w koncu Rehau:) i od roku mamy je w domku:) sprawuja sie bardzo dobrze:)Ostatnio je myłam i dokaldnie poogladałam:) nie ma póki co żadnych rozszczelnien i nie zauwaąyłam jakichs mankamentów czy niedociągnięć:)
odpowiedz
mebelin  
Data dodania: 2011-02-08 10:26:26
Wiesz ja obliczyłem gdybym teraz zdecydował się na te okna to mam je po 520 za mkw - koszt całkowity to około 19 000zł, plastiki natomiast z pakietem 3 szybowym około 15000. W moim regionie to aż taka różnica kolosalna nie jest, a osobiście wole sobie parkiet w domu położyć i drewniane drzwi wstawić na to miejsce albo kupić drewno na schody i parapet (planuje mieć w środku drewniane bardzo ocieplaja pomieszczenia w przeciwieństwie do kamiennopodobnych i plastików)
odpowiedz
lusilu  
Data dodania: 2011-02-08 10:34:08
Mi nie musisz mówić o pozytywach używania tego surowca - jestem skrzywiona na tym punkcie hehe.;))) Czasami aż się zastanawiam czy nie przeginam;))) Różnica w cenie - faktycznie nie aż tak duża. Nei wiem, decyzja nalezy do Ciebie oczywiście:DDD Ja tylko wtrąciłam swoje 3 grosze, że użytkowanie drewnianych wcale nie jest jakieś specjalnie uciążliwe. Być może zależy to też od producenta... (?) (moi rodzice mają okna Wiktorczyk)
odpowiedz
mebelin  
Data dodania: 2011-02-08 10:46:52
Nie niestarałem sie Ciebie przekonywać tylko wtrąciłem porównanie. Ja też jestem skrzywiony co do drewnianych okien ale jak już edyskas wpsomniała drewno... to drewno.
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-08 12:19:36
My jesteśmy już po 3-ch wycenach i zdecydujemy się na DEKORPLAST mają fajny profil PRESTIGE 6-komorowy i kształt okna nam się podoba. współpracuje z Winkhause, AGC oraz Deceuninck z Belgii. Powodzenia w wyborze!!
odpowiedz
mebelin  
Data dodania: 2011-02-08 12:35:51
gabrysia, zaj... te okna i w b. dobrej cenie ile mkw macie otworów okiennych masz może zestawienie. Pierwszy raz słysze o tej firmie.
odpowiedz
edyskas  
Data dodania: 2011-02-08 13:44:33
co do tych parapetów masz całkowita racje!! :) My mamy konglomerat ale teraz zdecydowałabym sie na drewno .. i powiem tak .. za późno tutaj trafilam bo zmienilabym kilka rzeczy juz na etapie planowania co lepsze i z czego dom ;) ciesz sie ze masz taka okazje:)
odpowiedz
gosc
Data dodania: 2011-02-08 14:30:15
drewno
jest piękne...ja jednak zrezygnowałam z drewnianych okien...i chociaż jestem panią od "plastyki" i wrażenia wizualne są dla mnie bardzo ważne to podeszłam do tego tematu praktycznie. Wybrałam okna OKNOPLAST model platinium evolution, kolor orzech...jak dla mnie są piękne :)
odpowiedz
mebelin  
Data dodania: 2011-02-08 15:17:56
wymarzonalawenda
Mnie przekonało to, że okna plastikowe wcale gorzej nie wyglądają od drewnianych ale dla przykładu panel jest brzydszy jak parkiet.
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-08 15:52:42
nam wychodzi 19,17m2 otworów okiennych. Po korekcie , bo nie doliczyła nam pani rolet wychodzi 14.000PLN. Powodzenia!!
odpowiedz
mebelin  
Data dodania: 2011-02-09 09:17:15
Do tematu indukcyjnej
Koszt przyłączenia gazu dla mnie 6000 + 3000 reszta rozprowadzenie po domu puszka itd. Obliczyłem 9000 : 50 (nadwyżka wynikająca z droższego gotowania na prądzie) : 12 (miesiące) = 15 lat Tak więc przez 15 lat bedę spłacał kredyt zaciagnięty u siebie samego, a później? A później to się obaczy.
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-09 12:00:04
...
Ja mam okna Avante. Wahalam sie pomiedzy Oknoplastem, ale chcialam obustronny braz i jak dostalam wycene to mi papcie spadly. Avante to samo zrobili za 15 tys mniej i wcale nie ustepuja Oknoplastowi. W odp na pytanie: nie mamy jeszcze ogrzewania, dopiero w przyszlym roku. Po tym co napisales zaczynam sie powaznie zastanawiac czy ich wpuscic na budowe w styczniu. Aczkolwiek moj chlopak mowi ze bedzie git. Coz, temat trzeba przemyslec.
odpowiedz
mebelin  
Data dodania: 2011-02-09 12:12:22
Nie ma co się tak strasznie martwić, jeżeli będzie jak teraz to nie ma problemu dlatego napisałem w zimie przy rozsądnej pogodzie (jak dzisiaj) można działać ale na -10 to bym tynków nie robił zwłaszcza mokrych.
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-10 09:34:03
Z tym malowaniem okien co 5 lat to przesada. W mieszkaniu mieliśmy drewniane, miały już 12 lat i jedyne co się zniszczyło to okapniki (zaczął odchodzić lakier ale punktowo że wcale na gwałt nie trzeba robić renowacji). Teraz mamy okapniki aluminiowe a okna nadal drewniane. Wycenialismy Oknoplast, Avatne i inne PVC ale zrezygnowaliśmy. jednak drewno to drewno. Poza tym jest jeszcze jeden szczegół, w oknach plastikowych to pakiet szybowy ( w 90%) utrzymuje sztywność okna, natomiast w drewnianych rama sama w sobie jest sztywna i utrzymuje całą konstrukcję, dlatego też plastiki tak często się wypaczają (szczególnie jeśli są w bardziej nasłonecznionych miejscach).
odpowiedz
mebelin  
Data dodania: 2011-02-10 10:02:09
Zobaczymy kiedy wykonaja mi wycenę okien PCV. Argumenty mocne i przeze mnie znane. Z tym wypaczaniem to reguły nie ma wszystko zależy zawsze od czegoś. Pozatym okna PCV zakładane 10 lat temu to zupełnie inna bajka w porównaniu do dzisiaj.
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-11 09:38:40
Czy tam są dwa palniki elektryczne a dwa indukcyjne???
odpowiedz

Wykonanie prowizoryczczego zadaszenia

Blog:  mebelin
Data dodania: 2011-02-07
wyślij wiadomość

Jedna z osób prosiła mnie o podanie informacji jak samodzielnie zrobić prowizoryczne zadaszenie nie ponosząc przy tym większych kosztów. Pomyslałem że może się jeszcze komuś ta informacja przyda.

Do wykonania prowizorycznego dachu nad stropem użyłem Pustaków z budowy, desek z szalunku, folie, drut, gwoździe, kamienie i stare arkusze blachy.

Najpierw ułożyłem pod długości pustaki na środku 5 sztuk rozstawione co około 2 m. Następnie kolejne rzędy już po mniejsze ilości i tak do 1 pustaka na brzegach stropu po obu stronach (Zależy to wszystko od tego w co wpisany jest w dom - kwadrad, prostokąt czy L-ka, ja miałem prostokąt). Wykonałem konstrukcję dachu z desek szalunkowych, układając je na płask najpierw jak krokwie po pustakach, a na stępnie w poprzek deski (coś jak łaty). Jako że blachy miały odpowiednia długość więc rozstawienie tych "łat" było takie aby łączenia wychodziły mniej więcej na nich. Wszystko zbijałem gwoździami aby wszystko stanowiło całość. Konstrukcję dachu dodatkowo usztywniłem drutem, który mi został z szalunków. Wbiłem gwoździa 180 w ścianę i do niego wiązałem dach. Miejsca na które nie starczyło blachy wydeskowałem na gęstoa następnie przykryłem czarną folią i na to położyłem kolejne deski ułożone już tylko tak aby po przybiciu do wcześniej zrobionego deskowania trzymały tą folię. Wszystkie pozostałe otwory zadeskowałem aby wiatr nie dostał się pod połać dachu i nie podniósł konstrukcji. Na koinec położyłem skrawki blachy na kalenicy tak aby nie lało się do środka poprzez miejsce w którym stykają się dwie płaszczyzny dachu.

mojabudowa.pl - blog budowlany

Zamiast blachy, której ja trochę miałem można wykorzystać Folie, Trzeba jedynie pamiętać od dobrym jej zabezpieczeniu aby wiatr jej nie porwał.

mojabudowa.pl - blog budowlany

Mieszkam w miejscu bardzo wietrznym i konstrukcja przetrzymała jedna już dość sporą wichurę. Dodatkowo dzięki konstrukcji zabezpieczyłem pustaki pianowe, które lubią wodę. Reszta zdjęć później

mebelin
ranga - mojabudowa.pl stały bywalec
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 72704
Komentarzy: 277
Obserwują: 15
On-line: 9
Wpisów: 44 Galeria zdjęć: 78
Projekt NULL
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - Limanowa
ETAP BUDOWY - VI - Instalacje wewnętrzne
ARCHIWUM WPISÓW
2012 luty
2012 styczeń
2011 październik
2011 sierpień
2011 czerwiec
2011 maj
2011 marzec
2011 luty
2011 styczeń

OBECNIE NA BLOGU
2 niezalogowanych użytkowników
Inne blogi dla projektu NULL:
tmpls.mojabudowa.pl - wpisów: 21
samgunia.mojabudowa.pl - wpisów: 21
rojek.mojabudowa.pl - wpisów: 21
renia932.mojabudowa.pl - wpisów: 21
pawelgaw.mojabudowa.pl - wpisów: 21
naczolkowy.mojabudowa.pl - wpisów: 21
mojagrzeda.mojabudowa.pl - wpisów: 21
mk091993.mojabudowa.pl - wpisów: 21
masidom.mojabudowa.pl - wpisów: 21
marekyrory.mojabudowa.pl - wpisów: 21
malydworek.mojabudowa.pl - wpisów: 21
luiza80.mojabudowa.pl - wpisów: 21
lescecity.mojabudowa.pl - wpisów: 21
jezow.mojabudowa.pl - wpisów: 21
jablonkowo.mojabudowa.pl - wpisów: 21
indywidual1.mojabudowa.pl - wpisów: 21
hacienda.mojabudowa.pl - wpisów: 21
goodform.mojabudowa.pl - wpisów: 21
edial.mojabudowa.pl - wpisów: 21
budowaz98.mojabudowa.pl - wpisów: 21
budowajulki4.mojabudowa.pl - wpisów: 21
bioires-blog.mojabudowa.pl - wpisów: 21
arlecia.mojabudowa.pl - wpisów: 21
alinadarek.mojabudowa.pl - wpisów: 21
agi445.mojabudowa.pl - wpisów: 21
zelka8.mojabudowa.pl - wpisów: 20
xxxsobek.mojabudowa.pl - wpisów: 20
winston.mojabudowa.pl - wpisów: 20
wiewiorszcz.mojabudowa.pl - wpisów: 20
vivaewelina.mojabudowa.pl - wpisów: 20
szybki.mojabudowa.pl - wpisów: 20
siwa77.mojabudowa.pl - wpisów: 20
prosty1.mojabudowa.pl - wpisów: 20
panamka.mojabudowa.pl - wpisów: 20
naszeoknoz87.mojabudowa.pl - wpisów: 20
monik.mojabudowa.pl - wpisów: 20
monia--k89.mojabudowa.pl - wpisów: 20
medsea.mojabudowa.pl - wpisów: 20
magnolia2lodz.mojabudowa.pl - wpisów: 20
madera2013.mojabudowa.pl - wpisów: 20
luna2011.mojabudowa.pl - wpisów: 20
lewy849.mojabudowa.pl - wpisów: 20
kamilb.mojabudowa.pl - wpisów: 20
jakzesnow.mojabudowa.pl - wpisów: 20
dawkat.mojabudowa.pl - wpisów: 20
copri.mojabudowa.pl - wpisów: 20
amber-1.mojabudowa.pl - wpisów: 20
aleocochodzi.mojabudowa.pl - wpisów: 20
aldi123.mojabudowa.pl - wpisów: 20
adam2016.mojabudowa.pl - wpisów: 20
wwokna.mojabudowa.pl - wpisów: 19
widok.mojabudowa.pl - wpisów: 19
tomasznowak20.mojabudowa.pl - wpisów: 19
spaulo0pati.mojabudowa.pl - wpisów: 19
solidny.mojabudowa.pl - wpisów: 19
sabitom.mojabudowa.pl - wpisów: 19
ramazola.mojabudowa.pl - wpisów: 19
projekt-kuba.mojabudowa.pl - wpisów: 19
prasek.mojabudowa.pl - wpisów: 19
onibudujadom.mojabudowa.pl - wpisów: 19
noeliamodern.mojabudowa.pl - wpisów: 19
nasz--dom.mojabudowa.pl - wpisów: 19
mekintosze3.mojabudowa.pl - wpisów: 19
meblepromyk.mojabudowa.pl - wpisów: 19
margarita.mojabudowa.pl - wpisów: 19
madera2014.mojabudowa.pl - wpisów: 19
l-poczta.mojabudowa.pl - wpisów: 19
jeanette.mojabudowa.pl - wpisów: 19
jaar30.mojabudowa.pl - wpisów: 19
iwanski.mojabudowa.pl - wpisów: 19
haduszki.mojabudowa.pl - wpisów: 19
fralsem.mojabudowa.pl - wpisów: 19
forsycja.mojabudowa.pl - wpisów: 19
esti88.mojabudowa.pl - wpisów: 19
domekmateusza.mojabudowa.pl - wpisów: 19
domekblani.mojabudowa.pl - wpisów: 19
demilec.mojabudowa.pl - wpisów: 19
daniak.mojabudowa.pl - wpisów: 19
ciepliczki.mojabudowa.pl - wpisów: 19
bewelina0.mojabudowa.pl - wpisów: 19
beerman.mojabudowa.pl - wpisów: 19
beataleszek.mojabudowa.pl - wpisów: 19
bartekvv.mojabudowa.pl - wpisów: 19
aps190.mojabudowa.pl - wpisów: 19
anncor.mojabudowa.pl - wpisów: 19
andi1999.mojabudowa.pl - wpisów: 19
alajula2.mojabudowa.pl - wpisów: 19
rozwiń
Statystyki mojabudowa.pl
Liczba blogów: 67147
Liczba wpisów: 222814
Liczba komentarzy: 903600
Liczba zdjęć: 681155
Liczba osób online: 319
usuń reklamy
Top 100 blogów

sprawdź listę 100 najczęściej odwiedzanych blogów.

sprawdź teraz
200 zł rabatu + dostawa gratis.
mojabudowakupon rabatowy